میکروسکوپ های نوری آزمایشگاهی و صنعتی

میکروسکوپ های نوری آزمایشگاهی و صنعتی | میکروسکوپ فلوئورسانس | میکروسکوپ دو کانونی

میکروسکوپ های نوری آزمایشگاهی و صنعتی

میکروسکوپ های نوری آزمایشگاهی و صنعتی | میکروسکوپ فلوئورسانس | میکروسکوپ دو کانونی

میکروسکوپ های نوری آزمایشگاهی و صنعتی | میکروسکوپ فلوئورسانس | میکروسکوپ دو کانونی | میکروسکوپ تفرق فاز | میکروسکوپ زمینه روشن | میکروسکوپ زمینه تاریک

پیام های کوتاه
  • ۵ فروردين ۹۷ , ۰۰:۴۷
    تست
  • ۰
  • ۰

اگر به دنبال راهی طبیعی برای حمایت از اهداف کاهش وزن خود هستید، ممکن است با قرص های زیره روبه رو شده باشید. زیره ادویه ای است که معمولا در آشپزی استفاده می شود و قرن هاست که در طب سنتی از آن استفاده می شود. اما آیا قرص زیره واقعا می تواند به کاهش وزن کمک کند؟ در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به علم زیره سبز و کاهش وزن خواهیم داشت.

https://salemteb.com/are-cumin-pills-good-for-weight-loss/

زیره چیست؟

زیره ادویه ای است که از دانه های گیاه زیره سبز به دست می آید. این یک ماده محبوب در بسیاری از غذاها از جمله هندی، مکزیکی و خاورمیانه است. زیره به خاطر طعم خاکی متمایز و گرم خود شناخته شده است و اغلب در ترکیبات ادویه جات مانند پودر کاری و گارام ماسالا استفاده می شود.

زیره علاوه بر مصارف آشپزی، قرن هاست که در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. برای درمان مشکلات گوارشی، التهاب و حتی مشکلات تنفسی استفاده شده است.

اگر به دنبال یک قرص لاغری تضمینی هستید، توصیه می کنیم توضیحات محصولات زیر را مطالعه نمایید:

زیره و کاهش وزن: آنچه علم می گوید

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد زیره ممکن است برای کاهش وزن مفید باشد. یک مطالعه در سال 2015 که در مجله Complementary Therapies in Clinical Practice منتشر شد، نشان داد که زنان دارای اضافه وزن که به مدت هشت هفته کپسول زیره را مصرف کرده بودند، نسبت به گروه کنترل کاهش قابل توجهی در وزن بدن، درصد چربی بدن و دور کمر داشتند.

مطالعه دیگری که در سال ۲۰۱۶ در مجله آکادمی تغذیه و رژیم غذایی منتشر شد نشان داد که مکمل زیره سبز کاهش وزن و ترکیب بدن را در زنان دارای اضافه وزن و چاق بهبود می بخشد.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که این مطالعات کوچک و کوتاه مدت بودند. تحقیقات بیشتری برای درک کامل مزایای بالقوه زیره برای کاهش وزن مورد نیاز است.

چگونه زیره از کاهش وزن حمایت می کند؟

بنابراین، چگونه زیره می تواند به کاهش وزن کمک کند؟ یک نظریه این است که زیره ممکن است به افزایش متابولیسم کمک کند. زیره حاوی ترکیباتی به نام تیموکینون و کومینالدئید است که در مطالعات حیوانی نشان داده شده است که میزان متابولیسم و چربی سوزی را افزایش می دهد.

زیره همچنین ممکن است به بهبود حساسیت به انسولین کمک کند، که می تواند به تنظیم سطح قند خون و کاهش میل به غذاهای پر کالری کمک کند. علاوه بر این، زیره دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش التهاب در بدن و کاهش وزن کمک کند.

قرص زیره برای لاغری | سالم طب

آیا قرص زیره انتخاب خوبی برای کاهش وزن است؟

اگر قصد مصرف قرص زیره سبز را برای کاهش وزن دارید، باید چند نکته را در نظر داشته باشید. اول، مهم است که یک مکمل با کیفیت بالا از یک سازنده معتبر انتخاب کنید. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی عصاره زیره استاندارد شده باشند، که اطمینان حاصل می کند که دوز ثابتی از ترکیبات فعال را دریافت می کنید.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که قرص زیره نباید به عنوان جایگزینی برای یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم استفاده شود. در حالی که زیره ممکن است فوایدی برای کاهش وزن داشته باشد، بعید است که یک گلوله جادویی باشد.

در نهایت، شایان ذکر است که زیره ممکن است برای همه مناسب نباشد. اگر مشکل پزشکی دارید یا دارو مصرف می کنید، قبل از مصرف مکمل های زیره حتما با پزشک خود صحبت کنید.

نتیجه

در حالی که تحقیقات بیشتری برای درک کامل مزایای بالقوه زیره برای کاهش وزن مورد نیاز است، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد زیره ممکن است در حمایت از اهداف کاهش وزن مفید باشد. اگر به امتحان مکمل‌های زیره علاقه دارید، حتماً یک محصول باکیفیت انتخاب کنید و به یاد داشته باشید که آنها باید همراه با رژیم غذایی سالم و ورزش استفاده شوند. مثل همیشه، ایده خوبی است که قبل از شروع هر رژیم مکمل جدید با پزشک خود صحبت کنید.

مطالب مرتبط:

آیا قرص چای سبز باعث لاغری می شود؟

آیا قرص های لاغری باعث افسردگی می شوند؟

  • ۰۲/۰۱/۲۹
  • بهینه سازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی