استودیو نماد، استودیوی حرفهای عکاسی صنعتی، قصد دارد در این مقاله شما را با تفاوت شیوههای عکاسی سنتی و مدرن و میزان اثرگذاری آنها بربیننده آشنا کند.
امروزه اهمیت عکس برداری از محصول و خدمات برای ارائهی آن در سایت، برای هیچ کس پوشیده نیست. تمام صفحات اینترنتی، سایتها و کانالها در حال ارائه ی تصاویر محصول خود هستند.
بنابراین تصویربرداری از محصول یک عامل مشترک بین رقباست و امتیازی به هیچ کدام از آنها نمیبخشد.
پس علت تفاوت میزان بازدید از سایتها چیست؟
بنابر آمار، میانگین مکث هربیننده روی هرعکس نهایتاً ۷ ثانیه است. به نظر میرسد یکی از عوامل نشاندهنده ی تاثیر عکسها، زمانی است که بینندگان برای دیدن آن عکس صرف میکنند. هرچه زمانی که بیننده برای بازدید از محصول شما صرف میکند بیشتر باشد، فرصت شما برای معرفی محصول و خدمتتان بیشتر میشود.
پس باید در گام اول جذابیت بصری بیشتری به عکس بخشید تا بازدیدکننده را مشتاق نگه دارد. اما جذابیت فاکتور کافی نیست، معرفی محصول باید علاوه بر برخورداری از جذابیت، آنقدر کامل و قابل اعتماد باشد که مشتری بتواند از شناخت محصول اطمینان حاصل کند.
جالب است بدانید فناوری عکاسی مدرن تصاویری فراهم میکند که با فراهم کردن هردو فاکتور جذابیت و معرفی، مکث بیننده روی عکس را بین ۵ تا ۱۰برابر بیشتر میکند.
تکنیکها و برنامههای جدید عکاسی به شما امکان میدهند که با استفاده از فناوریهایی مانند ساخت تور مجازی و عکاسی ۳۶۰ درجه، مخاطب را با تصویر سه بعدی فضا و محصول خود مواجه کنید. اینگونه، شما میتوانید توقع داشته باشید بازدید بیننده از یک عکس، به اندازهای نزدیک به بازدید از محصول واقعی و سه بعدی زمان ببرد. از طرفی، مشتری پس از مواجهه با برخورد مدرن شما با محصول و تجارت، با آگاهی از به روز بودن شما، به پیشنهاداتتان نیز اعتماد بیشتری خواهد کرد.
در واقع شما چند برابر هزینهای که برای تبلیغات صرف میکنید، زمان برای معرفی خود به مخاطب میخرید.
در این فرصت، مخاطب میتواند با کمک عکس های ۳۶۰ درجه، تمام ابعاد محصول را ببیند و از اندازه و کیفیت آن اطمینان بیشتری حاصل کند.
جالب است بدانید بینندگان، عکسهای ۳۶۰ درجه را دوبرابر بیشتر از عکسهای معمولی با دیگران به اشتراک میگذارند.
همین طور تور مجازی به شما کمک میکند مخاطب را بدون طی کردن مسافت، به فضای کار خود بیاورید و او را با موقعیت مورد نظرش روبرو کنید. مثلاً محیط فروشگاه، هتل، خانه یا ماشین را برای او مجسم کنید.
فکر میکنید چرا سایتهایی که از تور مجازی استفاده میکنند روزانه تا سقف ۵ _۶ میلیون بیننده نیز دریافت میکنند؟
با توجه به در دسترس بودن چنین عکسی در تمام جهان، مخاطب میتواند بدون صرف وقت برای مراجعه ی حضوری، در مورد خریداری محصول تصمیمگیری کند. این یعنی یک معامله برد-برد در جهان معاصر. همچنین بازدید از یک خانه ی در معرض فروش توسط تور مجازی همیشه ممکن است، و خانه همیشه در مرتب ترین و زیباترین حالت خود به چشم مخاطب میرسد، این در حالی است که بازدید حضوری از خانه هماهنگیهای بسیاری میطلبد و بعد از جلب نظر مشتری انجام میشود. در حالی که با ارائه کردن تور مجازی میتوان قبل از جلب کردن نظر مثبت مشتری، خانه را برای او نمایش داد و اطمینانش را به دست آورد.
در مجموع، ورود به عرصه ی تجارت الکترونیک امروزه تعیین کننده میزان شناخته شدن شما توسط مخاطب محصول است و تفاوت کیفیت ارائه ی محصول شما در فضای الکترونیک است که میتواند امتیازی برای شما نسبت به رقبایتان ایجاد کند.
همانطور که مشتری در فضای حقیقی، به چشمان خودش بیشتر از توضیح فروشنده اعتماد میکند، در فضای مجازی هم دیدن تصویر با کیفیتی از محصول برای او اولویت خواهد داشت.
اما برای تهیه ی چنین عکسهایی از کجا باید شروع کرد؟
مسلماً بردوش گرفتن مراحل تهیه ی چنین عکسهایی برای شما به مراتب پیچیدهتر از یک متخصص عکاسی است. هزینه خرید دوربین، خرید نرمافزار و یادگیری مهارت تهیه عکس از سویی شما را با مشکل مواجه خواهد کرد و از طرفی عدم آشنایی با ترفندهای بازاریابی، ممکن است عکسهای شما را از دسترس بیننده دور نگه دارد.
پیشنهاد استودیو نماد به شما این است که اگر میخواهید محصولتان چند برابر بیشتر دیده شود و پیش از مراجعه ی حضوری مشتری، اعتمادش را جلب کنید به فکر استفاده از فناوریهای جدید عکاسی باشید و با یک شرکت عکاسی صنعتی همکاری کنید.