میکروسکوپ های نوری آزمایشگاهی و صنعتی

میکروسکوپ های نوری آزمایشگاهی و صنعتی | میکروسکوپ فلوئورسانس | میکروسکوپ دو کانونی

میکروسکوپ های نوری آزمایشگاهی و صنعتی

میکروسکوپ های نوری آزمایشگاهی و صنعتی | میکروسکوپ فلوئورسانس | میکروسکوپ دو کانونی

میکروسکوپ های نوری آزمایشگاهی و صنعتی | میکروسکوپ فلوئورسانس | میکروسکوپ دو کانونی | میکروسکوپ تفرق فاز | میکروسکوپ زمینه روشن | میکروسکوپ زمینه تاریک

پیام های کوتاه
  • ۵ فروردين ۹۷ , ۰۰:۴۷
    تست

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چه دوست دارید دوران کودکی ماکت ماشین از کجا بخرم خود را دوباره زندگی کنید یا از چالش مونتاژ کردن چیزها لذت ببرید، مدل سازی مقیاس راهی سرگرم کننده برای گذراندن زمان است. اگر علاقه مند به ورود به این سرگرمی محبوب هستید اما نمی دانید از کجا شروع کنید، به جای درستی آمده اید. در این راهنمای ساخت مدل، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه اولین مدل مقیاس خود را از ابتدا تا انتها بسازید – از انتخاب اولین کیت تا قرار دادن آخرین نکات در مدل خود.

هر کیت مدل با نمایش «سطح مهارت» که از 1 تا 5 متغیر است، نشان می‌دهد که چقدر چالش برانگیز است. ساخت کیت‌های مدل سطح مهارت 1 ساده‌ترین است ماکت ماشین از کجا بخرم .

همچنین ممکن است بخواهید از سایر مدل‌سازان آنلاین ماشین فلزی در انجمن‌ها، مقالات آنلاین یا حتی YouTube راهنمایی بگیرید تا ببینید چه لوازمی می‌توانند به شما در ساخت ماکت ماشین از کجا بخرم کیت‌های مدل کمک کنند.

هنگام ساخت کیت خود، به خاطر داشته باشید که نیازی به تکمیل یا حتی کامل شدن آن نیست. اگر می خواهید، لازم نیست آن را رنگ کنید – فقط روی این تمرکز ماکت ماشین از کجا بخرم کنید که قطعات به خوبی جا بیفتند و هر شکافی را پر کنید. این به تنهایی باعث ایجاد اعتماد به نفس و دانش شما می شود، دو مهارت ارزشمند برای مدل سازان مقیاس.

در یک مقیاس تصمیم بگیرید

مقیاسی را انتخاب کنید که از آن راضی هستید. مقیاس های محبوب برای کیت های مدل عبارتند از 1:8، 1:12، 1:16، 1:24، 1:32، 1:48، و 1:72. هرچه عدد دوم کوچکتر باشد، اندازه مدل به عدد واقعی نزدیکتر است. به عنوان مثال، کیت های ماشین مدل اغلب در مقیاس 1:24 هستند.

مدل‌سازان با تجربه بیشتر تمایل دارند مدل‌های در مقیاس بزرگ را انتخاب کنند، زیرا جزئیات بیشتری را نشان می‌دهند و به آنها آزادی بیشتری برای اضافه کردن شکوفایی‌های خود می‌دهند. از سوی دیگر، مبتدیان اغلب مدل‌های کوچک را لذت‌بخش‌تر می‌دانند، زیرا تکمیل آنها زمان کمتری می‌برد. اگر مبتدی هستید و می‌خواهید مدل بزرگ‌تری انتخاب کنید، بدانید که این مدل‌ها برای مدل‌سازان با تجربه بیشتر طراحی ماکت ماشین از کجا بخرم  می‌شوند. اگر می‌خواهید این چالش را قبول کنید، حتماً دستورالعمل‌ها را به دقت دنبال کنید.

کیت مدل ماشین

هنگام ساخت یک مدل، واضح ترین موردی که باید بخرید کیت مدل است. کیت های مدل دارای تمام قطعات مورد نیاز برای مونتاژ مدل هستند که معمولاً به چارچوبی به نام اسپرو متصل می شوند. هنگامی که می خواهید از یک قطعه متصل به اسپرو استفاده کنید، به سادگی آن را قطع کنید.

کیت‌های مدلی وجود دارد که انواع موضوعات را به تصویر می‌کشد، از وسایل نقلیه گرفته تا حیوانات و شخصیت‌های کتاب کمیک. در فروشگاه جهانی خودرو، ما مجموعه وسیعی از محصولات را داریم، بنابراین برای یافتن مدلی که با علایق خود مطابقت دارد مشکلی نخواهید داشت. برخی از دسته بندی های محبوب ما عبارتند از:

به خاطر داشته باشید ماکت ماشین از کجا بخرم که هر چه مقیاس بزرگتر باشد، احتمالاً به فضای بیشتری برای نمایش مدل خود نیاز خواهید داشت. یکی از مزیت های مدل های کوچکتر این است که می توانید آنها را تقریباً در همه جا نمایش دهید.

برای یک کیت مدل به چه لوازمی نیاز دارید؟

همانطور که یک سازنده خانه ای بدون چکش، مته یا متر نوار نمی سازد، شما نیز نباید شروع به ساخت یک کیت مدل کنید مگر اینکه ابزار مورد نیاز برای کار را داشته باشید. در حالی که مجبور نیستید همه ابزارها را از همان ابتدا بخرید، تهیه چند مدل اولیه لوازم ساختمانی تجربه شما را آسان تر و سرگرم کننده تر می کند.

خواه هواپیما، قطار یا سفینه فضایی باشد، باید مدلی را انتخاب کنید که واقعاً مورد علاقه شما باشد. ایجاد کیت های مدل چند ساعت طول می کشد تا به پایان برسد، بنابراین  ماکت ماشین از کجا بخرم  باید چیزی باشد که شما به آن علاقه دارید یا می خواهید بیشتر در مورد آن بدانید.

 

پس از انتخاب کیت مدل کامل خود، در مورد مدل خود تحقیق کنید. به عکس های واقعی نگاه کنید تا با تمام جزئیات آشنا شوید. از انجمن‌هایی بازدید کنید که در آن مدل‌سازان با تجربه نکات مربوط به ساخت مدل‌ها را به اشتراک می‌گذارند و خوشحال می‌شوند که با مبتدی‌ها صحبت کرده و در ساخت‌هایشان به آنها کمک کنند.

نحوه انتخاب یک کیت مدل ماکت ماشین فلزی دکوری

هنگام انتخاب اولین کیت مدل خود، عواملی مانند تجربه، علایق و اندازه مدلی که می خواهید بسازید را در نظر بگیرید. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید ماکت ماشین از کجا بخرم:

ساخت یک کیت مدل یک فعالیت لذت بخش است، بنابراین کیت مدلی را انتخاب کنید که با سطح مهارت شما مطابقت دارد. اگر اولین مدل خود را می سازید، کیت های ساخت مدل را برای مبتدیان امتحان کنید. این باعث می شود که تجربه شما سرگرم کننده تر از انتخاب یک مورد چالش دکوری برانگیزتر باشد.

  • بهینه سازی
  • ۰
  • ۰

ماشین فلزی دکوری

ماکت ماشین های فلزی دکوری، امروزه به عنوان یکی از بهترین و زیباترین وسایل تزئینی شناخته می شود. این ماشین ها علاوه بر ماندگاری بالا، دارای تنوع زیادی می باشند. و به همین دلیل به گزینه مناسبی برای علاقه مندان به کلکسیون تبدیل شده است.
خرید ماکت ماشین های فلزی می تواند هم چنین گزینه مناسبی برای هدیه در محدوده سنی مختلف از کودک و نوجوان گرفته تا افراد بزرگسال باشد. اما برای خرید ماکت ماشین فلزی دکوری باید چه نکاتی را مد نظر داشته باشیم؟

چرا خرید ماشین فلزی دکوری ارزشمند است؟

خرید ماشین دستساز فلزی قدیمی با توجه به موادی که از آن ها در ساخت ماشین فلزی دست ساز استفاده شده است دارای دوام و ماندگاری بالا هستند. به همین دلیل به عنوان یک وسیله عمری و ماندگار شناخته می شوند. در نتیجه علاوه بر اینکه می تواند یک یادگاری خیلی خوب باشد در طی سال ها ارزش افزوده پیدا می کند. و ارزش آن به صورت تصاعدی افزایش می یابد.
ماکت ماشین دکوری با توجه به فرآیندی که برای ساخت ماشین وارداتی فلزی دست ساز طی می کنند نسبتا یونیک و منحصر به فرد هستند. به همین دلیل در برابر محصولاتی که قالب گیری می شوند و کاملا شبیه هم هستند ارزش بالاتری دارند و خاص تر هستند.
ظاهر جذاب این ماکت های فلزی، می تواند گزینه مناسبی برای دیزاین انواع محیط ها مانند منزل، اتاق کار، مغازه و فروشگاه و .. باشد. شما با کمک کمی خلاقیت و این ماکت ماشین دکوری می توانید دکور مناسب و زیبایی داشته باشید.

آنچه لازم است در مورد خرید ماکت ماشین فلزی بدانیم

انواع مختلفی از ماکت ماشین فلزی گران قیمت به بازار عرضه شده است. با توجه به اینکه کیفیت این محصولات بسیار متنوع است، در ادامه توضیح مختصری در خصوص آنها داده می شود.

ماشین های فلزی دستساز مناسب چه کسانی است؟

✅ گزینه مناسب برای هدیه

✅ مناسب برای نوجوانان و جوانان به ویژه پسرها

✅ مناسب برای افراد علاقه مند به ماشین های قدیمی

✅ مناسب برای کلکسیون دارها

✅ مناسب برای جذاب کردن دکوراسیون

اما با توجه به ارزشمند بودن این محصول، استفاده از آن برای سرگرمی کودکان توصیه نمی شود. زیرا احتمال آسیب دیدن محصول و هم چنین بلعیده شدن قطعات ریز ماشین توسط کودک وجود دارد.

انواع ماکت فلزی دست ساز

ماکت فلزی دست ساز را با توجه به نوع سازه می توان به چند دسته تقسیم کرد:

✅ ماکت ماشین فلزی دکوری قدیمی

✅  ماکت فلزی موتور سیکلت

✅  دوچرخه دکوری فلزی

✅  ماکت کشتی فلزی 

خرید ماشین های فلزی دست ساز نیز می تواند بر اساس ویژگی های مختلف به چند دسته مختلف تقسیم شود:

✅ بر اساس نوع ماشین ( شامل کامیون فلزی، اتوبوس های فلزی، ماشین های سواری و ..)

✅ بر اساس مدل جدید ( ماکت ها فلزی دست ساز می توانند شامل مدل های جدید خودرو باشند؛

✅ یا اینکه از مدل های کلاسیک و قدیمی تر برای ساخت ماکت الهام گرفته شود)

✅ بر اساس تکنیک استفاده شده برای ساخت ماشین دکوری فلزی قدیمی دست ساز

ماکت چیست ؟

ماکت ماشین فلزی گران قیمت در واقع محصولی مشابه نمونه واقعی آن است. در ماکت سازی بسته به اندازه ماکت به جزئیات به صورت موشکافانه ای پرداخته می شود. از این رو می توان آن را بسیار شبیه نمونه واقعی دانست.

https://www.namasha.com/v/vrxciuRR/%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86_%D9%81%D9%84%D8%B2%DB%8C_%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%DB%8C

  • بهینه سازی
  • ۰
  • ۰
  1.  معرفی انواع لوسترهای مدرن

    لوسترها یکی از المان های اصلی دکوراسیون و نورپردازی هر محیطی هستند. انتخاب هوشمندانه و صحیح لوستر علاوه بر اینکه فضای مورد نظر را روشن می کند باعث جذابیت و هماهنگی بیشتر دکوراسیون نیز می گردد. لوسترهای مدرن، دسته از لوسترها هستند که امروزه بسیار مورد توجه هستند.

    لوسترهای مدرن عموما با اسپرت شدن و مینیمال شدن فضاها وارد بازار شدند. زمانی که دیگر لوسترهای کلاسیک پاسخگو نبودند. در ادامه با انواع لوستر مدرن بیشتر آشنا خواهیم شد. و خواهیم دید برای یک خرید خوب چه پارامترهایی را باید مد نظر داشته باشیم.

    لوستر مدرن چیست؟

  2.  

    لوسترهای مدرن در واقع نسل جدیدی از لوسترها هستند که بیشتر اسپرت می باشند. با توجه به اینکه بسیاری از دکوراسیون ها تمایل به سادگی و شیک بودن داشتند مدل های قبلی لوسترها کارآمد و هماهنگ با محیط نبودند.

    لوستر مدرن عموما طرحی ساده و مینیمال دارد. و برای نور پردازی از نسل های جدید لامپ ها مانند LED, SED، تارهای نوری و … استفاده می کند. استفاده از اشکال هندسی ساده مانند دایره و مربع در طراحی لوسترهای مدرن بسیار دیده می شود. هم چنین می توان تلفیقی از چوب، فلز و کریستال را در بسیاری از مدل های لوستر مدرن مشاهده کرد.

    انواع لوستر مدرن

    تقسیم بندی لوسترهای مدرن کاری دشوار به نظر می رسد. اما این دسته بندی می تواند برای انتخاب و خرید مناسب لوسترهای مدرن کمک کننده باشد.

    بر اساس ویژگی های ظاهری می توان لوستر مدرن را به دسته های زیر تقسیم بندی کرد:

  3. لوستر مدرن فلزی
  4. لوستر مدرن کلاسیک
  5. لوسترمدرن smd
  6. لوستر مدرن چوبی
  7. معرفی و خرید انواع ماکت فلزی دستساز

    ماکت های فلزی دستساز امروزه به عنوان یکی از لوکس ترین و زیباترین هدیه ها و وسایل دکوری رواج پیدا کرده است. جنس این نوع ماکت ها از فلز هستند و با توجه به تکنیک های هنری که بر روی آن ها اجرا می شوند ظاهری آنتیک و کلاسیک پیدا می کنند. اگر به دنبال خرید یک هدیه خاص هستید؛ یا دوست دارید دکوراسیون جذابی داشته باشید باید کمی جدی تر به خرید ماکت های فلزی دستساز فکر کنید.

    در ادامه با انواع ماکت فلزی آشنا خواهیم شد. و خواهیم دید برای یک خرید خوب باید چه چیزهایی را مد نظر داشته باشیم.

    چرا خرید و داشتن ماکت های فلزی دستساز ارزشمند است؟

    اگر هنوز مطمئن نیستید که خرید این دسته از ماکت ها برای شما مناسب است یا نه؛ بد نیست به نکات زیر توجه کنید:

    این دسته از ماکت ها به عنوان محصولاتی دستساز شناخته می شوند. یعنی تکنیک هایی که برای ساخت ماکت ها به کار می رود آن ها را از سایر ماکت های فلزی که همه مشابه هم هستند مجزا می کند. شما با خرید هر یک از این ماکت های فلزی، نسخه ای یونیک و خاص را خواهید داشت.

    دستساز بودن آن دارای ارزش ذاتی می باشد. علاوه بر این باعث می شود که ماکت های فلزی دستساز در طول زمان دارای ارزش افزوده باشند. و بهای آن ها با گذر زمان افزایش پیدا کند.

    به دلیل مواد و متریالی که برای ساخت آن ها استفاده می شود در طی زمان ماندگاری بالایی دارند. و در مقابل آسیب در امان هستند.

    گزینه بسیار مناسبی برای انواع دکوراسیون مانند منزل، کافه، بوتیک ، گل فروشی و … می باشد.

    از آن ها می توان برای تشکیل کلکسیون استفاده کرد.

    گزینه مناسبی برای هدیه دادن هستند. این ماکت ها برای عموم افراد جذاب هستند و با توجه به ماندگاری آن ها، هدیه بسیار مناسبی می باشند. و در مقابل هدیه های رایج مانند کتاب، ادکلن، لباس و .. کم ریسک تر هستند. ( به ویژه اگر آشنایی چندانی با روحیات شخص مقابل نداشته باشید)

    انواع ماکت های فلزی

    با توجه به محبوب بودن ماکت های فلزی، انواع مختلفی از آن ها تولید و به بازار عرضه شده است. اکثر ماکت های ساخته شده از روی مدل های قدیمی هستند و ظاهری کلاسیک دارند.

    ماکت های فلزی مختلف را می توان در دسته های زیر تقسیم بندی کرد:

  8. ماکت ماشین فلزی دکوری
  9. اتوبوس فلزی دست ساز
  10. ماکت کامیون
  11. دوچرخه دکوری فلزی
  12. ماکت فلزی موتورسیکلت
  13. ماکت کشتی
  14. هواپیما فلزی دست ساز
  15. تانک فلزی دست ساز
  • بهینه سازی
  • ۰
  • ۰

چیدمان آشپزخانه و انتخاب دکوری مناسب برای روی اپن، می تواند تاثیر زیادی در شادابی و زیباتر نشان دادن آشپزخانه و دکوراسیون کلی شما داشته باشد. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم انواع دکوری مناسب برای روی اپن که می توانید استفاده کنید را معرفی کنیم.

چگونه دکوری مناسب برای روی اپن بخریم؟

برای خرید یک دکوری مناسب بهتر است به نکات زیر توجه کنید تا بتوانید خرید خوبی را تجربه کنید:

از شلوغ کردن روی اپن جلوگیری کنید. این کار باعث می شود ظاهر آشپزخانه نا منظم به نظر بیاید. بهتر است نهایتا بین 1 تا 3 دکوری برای روی اپن در نظر بگیرید.

به سبک آشپزخانه و چیدمان کلی منزل توجه داشته باشید.

دکوری انتخابی باید سایز مناسبی داشته باشد. نه خیلی بزرگ باشد که در هنگام استفاده از اپن دچار مشکل شوید. . و نه خیلی کوچک که در روی اپن دیده نشود.

 سعی کنید دکوری انتخابی را به رنگ مکمل آشپزخانه بخرید. اگر آشپزخانه تان رنگ خنثی مانند سفید دارد از رنگ های شاد و زنده مانند زرد، قرمز و .. استفاده کنید.

با توجه به اینکه روی اپن در آشپزخانه بسیار استفاده می شود بهتر است از دکوری هایی استفاده کنید که مقاومت بالایی دارند. و در برابر آسیب و ضربه مقاوم هستند. هم چنین قابلیت شست و شو بودن دکوری ها به شما امکان استفاده راحت تر از آن را فراهم می آورد.

دکوری مناسب برای آشپزخانه هایی با سبک های مختلف

یکی از مهم ترین نکاتی که برای خرید دکوری وجود دارد توجه به سبک دکوراسیون و طراحی داخلی می باشد. اگر آشنایی با سبک های مختلف چیدمان و طراحی داخلی ندارید مطالعه این مقاله توصیه می شود:

آشنایی و معرفی انواع سبک چیدمان منزل ( ۱۲ مدل محبوب برای طراحی دکوراسیون داخلی)

برای انتخاب راحت تر دکوری، ما سبک های دکوراسیون را به دو دسته کلی مدرن و کلاسیک تقسیم بندی می کنیم. اکثر دکوراسیون ها در این دسته بندی جای می گیرند. برای مثال انواع دکوراسیون را مینیمال، مدرن، معاصر، انتقالی و اسکاندیناوی را می توان در دسته مدرن به شما آورد. در حالی که سبک های سلطنتی، کلاسیک، نئوکلاسیک، بوهمین و .. بیشتر حالت کلاسیک گونه دارند و در این دسته جای می گیرند.

انتخاب دکوری مناسب در آشپزخانه های مدرن

آشپزخانه های مدرن با چیدمان خلوت و ساده خود شناخته می شوند. اکثر کابینت ها در این مدل بسیار ساده و با رنگ های خنثی مانند سفید یا مشکی هستند. خطوط استفاده شده در آشپزخانه های مدرن اکثرا صاف و بدون انحنا هستند. پس برای خرید دکوری مناسب نیز باید به این ویژگی ها دقت کرد. دکوری هایی که برای چیدمان آشپزخانه های مدرن توصیه می شود:

گلدان های گل طبیعی

اگر آشپزخانه نورگیر دارید بهترین گزینه برای شما استفاده از گلدان های گل طبیعی می باشد. اما دقت کنید که برای این دکوراسیون ها باید از گیاه هایی که سبک مدرن دارند و با این فضا هماهنگ هستند استفاده کنید. برای مثال استفاده از گل های سانسوریا پا کوتاه، شامادورا، انواع کاکتوس ها و .. توصیه می شود.

علاوه بر نوع گل، سبک خود گلدان نیز اهمیت پیدا می کند. سعی کنید از گلدان های ساده اما جذاب استفاده کنید.

گلدان های فانتزی

اگر محیط آشپزخانه نورگیر نیست بهتر است از گلدان های فانتزی و دکوراتیو استفاده کنید. از این گلدان ها می توانید هم برای نگهداری گل های شاخه ای و قلمه ای طبیعی استفاده کنید و هم برای گل های خشک و مصنوعی. انتخاب نوع گل ( طبیعی یا مصنوعی بودن) بستگی به نظر شخصی شما دارد.

یکی از بهترین مدل ها برای این کار استفاده از گلدان چوبی دست ساز مینیاتوری مدل فانوس دریایی و گلدان چوبی دستساز مدل جزیره آرام می باشد. این دو نوع گلدان با ظاهر جذاب و خاص خود یک دکوری زیبا و خاص برای روی اپن هستند.

ماکت ماشین فلزی

ماکت ماشین یکی از دکوری های بسیار خاص و مدرن می باشد که بسیار هم ترند شده و علاقه مندان زیادی دارند. به ویژه اگر به دنبال یک تضاد رنگی زیبا هستید استفاده از ماکت های قرمز رنگ مانند ماشین فلزی قدیمی دستساز و ماشین فلزی کلاسیک بسیار مناسب خواهید بود. اگر چه هر یک از مدل ها جذابیت خود را دارند و استفاده از آن ها بر روی اپن بسیار مناسب است.

ماکت ماشین فلزی یک وسیله دکوری کاملا دستساز می باشد که ارزش هنری دارد. از طرفی با توجه به متریال به کار رفته در ساخت در برابر آسیب و آلودگی های محیطی مقاوم است. استفاده از ماکت های فلزی به ویژه در دکوراسیون هایی که کمی تم صنعتی و تیره دارند بسیار جذاب خواهد بود.

دوچرخه فلزی دستساز

علاوه بر ماکت ماشین می توانید از سایر ماکت ها مانند دوچرخه دکوری فلزی نیز استفاده کنید. این دوچرخه ها کمی رومانتیک تر بوده و شاید بیشتر مورد علاقه خانم ها باشد.

علاوه بر این شما می توانید تم دوچرخه ها را با سلیقه خود تغییر دهید. برای مثال می توانید یک سبد گل مینیاتوری یا یک پاکت خرید مینیاتوری در سبد دوچرخه گذاشته و از زیبایی دو چندان آن لذت ببرید.

مجسمه و تندیس های مختلف

اگر اهل مجسمه و تندیس هستید می توانید از آن ها برای دیزاین آشپزخانه نیز استفاده کنید. نوع مجسمه انتخابی بستگی به سبک دکوراسیون و المان هایی دارد که در دکوراسیون بیشتر استفاده شده است.

اگر در دکوراسیون خود وسایل چوبی زیادی دارید بهتر است از مجسمه های چوبی مانند مجسمه چوبی دستساز خرس خجالتی استفاده کنید. ولی اگر یک دکوراسیون نیمه صنعتی و یا تم تاریک دارید می توانید از مجسمه های  ترکیب چوب و فلز یا مجسمه های تماما فلزی استفاده کنید. دیدن این مجمسمه ها از تیم دکوکاف را از دست ندهید:

  • مجسمه چوب و فلز گاو ستبر
  • مجسمه چوبی دست ساز بزغاله
  • مجسمه فلزی دست ساز جغد پرنده
  • مجسمه فلزی دست ساز فلزی جغد شنل پوش

اما اگر در دکوراسیون شما غالبا از رنگ سفید استفاده شده است بهتر است از مجسمه و تندیس های سرامیکی که غالبا سبک براق و روشن دارند استفاده کنید.

شمع و جاشمعی

شمع و جاشمعی ترکیباتی هستند که در همه چیدمان ها به کار می آیند. فقط کافی ست که مدل مناسب برای آشپزخانه خود را پیدا کنید. در آشپزخانه های مدرن سعی کنید از جا شمعی های ساده تر استفاده کنید. جامشعی های فلزی و سرامیکی بهترین گزینه ها برای آشپزخانه مدرن هستند. هم چنین سعی کنید از شمع های ساده مانند شمع های قالبی با اشکال هندسی ( مثل استوانه ای، کروی و ..) استفاده کنید.

ظروف سر و پذیرایی

انتخاب ظروف سر و پذیرایی که می خواهید برای تزئین اپن به کار ببرید کمی دشوار است. این ظرف ها باید سبک و اندازه مناسب داشته باشند. ظرف های ساده سرامیکی، یا ظرف های ترکیب چوب و فلز گزینه های خوبی برای این کار هستند.

از طرفی نوع ظرف نیز باید مناسب قرار دادن روی اپن باشد. برای این کار عموما از ظرف های کیک خوری یایه دار و میوه خوری استفاده می شود. ظرف هایی که بتوان داخل آن نوعی پذیرایی مانند میوه را قرار داد. ( اگر چه بسیاری از مردم دوست دارند از مدل های مصنوعی میوه و شیرینی و ..  استفاده کنند.

دقت داشته باشید که هر چه ابعاد کابینت بزرگ تر می شود ظرف انتخابی شما نیز باید بزرگ تر باشد. و تناسب خوبی با ابعاد اپن برقرار کند.

برای قسمت های داخلی نیز می توانید از وسایل دیگر مانند تخته سرو، تخته گوشت، بانکه های چای و ادویه و ... استفاده کنید.

شلف های ماگ

یکی دیگر از وسایل دکوری که برای تزئین آشپزخانه های مدرن بسیار استفاده می شود شلف های ماگ و لیوان می باشد. این شلف ها اکثرا دارای چند قسمت ( مثلا 6 قسمت) هستند که می توانید ماگ و لیوان های خود را در آن قرار بدهید. این شلف ها اکثرا به شکل کلبه ساخته می شوند و علاوه بر کابردی بودن جنبه دکوراتیو نیز دارند.

اگر به دنبال خرید ماگ زیبا و خاص هستید ماگ سرامیکی با طرح عروسک خمیری را در فروشگاه دکوکاف از دست ندهید.

مدل های ترکیبی

به عنوان یک پیشنهاد جذاب شما می توانید از تمامی دکوری هایی که در اینجا معرفی کردیم به صورت ترکیبی استفاده کنید؛ بدون آنکه روی اپن به صورت شلوغ و بی نظم دیده شود.

برای این کار می توانید از یک سینی شیک استفاده کنید. و تمام وسایلی که دوست دارید را داخل آن بچینید. برای مثال می توانید ترکیبی از گلدان، عودسوز، شمع و یک ظرف سرو و پذیرایی استفاده کنید.

انتخاب دکوری مناسب در آشپزخانه های کلاسیک

گلدان های گل طبیعی

همان طور که گفتیم استفاده از گلدان های طبیعی مناسب هر فضایی می باشد. برای آشپزخانه هایی با تم سنتی و کلاسیک سعی کنید از گیاهانی مانند پتوس و گندمی استفاده کنید.

بهترین گلدان هایی که می توانید برای دکوراسیون های سنتی استفاده کنید گلدان های حصیری هستند. برای دکوراسیون هایی هم که مجلل تر هستند سعی کنید از گلدان های تم قهوه ای و طلایی استفاده کنید.

گلدان های دکوراتیو

علاوه بر گلدان های گل طبیعی، مانند دکوراسیون های مدرن می توانید از گلدان های دکوراتیو نیز استفاده کنید. اما گلدان هایی که در دکوراسیون های کلاسیک استفاده می شوند باید حال و هوای کلاسیک بودن را نیز به دکوراسیون بدهند.

برای مثال استفاده از ست 6 عددی گلدان مینیمال با چوب در دکوراسیون هایی که حالت روستیک و سنتی دارند بسیار مناسب هستند. برای دکوراسیون های سلطنتی و کلاسیک نیز می توانید از گلدان هایی مانند بلونی مس و پرداز گل و مرغ استفاده کنید.

صنایع دستی

استفاده از صنایع دستی مانند مینا کاری، مس فیروزه، مس خاتم و ... در خانه های ایرانی مانند یک رسم و فرهنگ رواج دارد. اگر شما نیز از کسانی هستید که علاقه زیادی به صنایع دستی دارید روی اپن یکی از بهترین نقاط برای استفاده از آن هاست.

برای این کار عموما از ظروف پذیرایی گود مانند انواع کشکول ها یا تنگ استفاده می شود. دقت داشته باشید از ظرفی استفاده کنید که به تنهایی زیبا و جذاب باشد. و از طرفی نیز ابعاد آن متناسب با میز اپن باشد. برای این کار تیم دکوکاف ظروف زیر را پیشنهاد می کند:

  • تنگ شلغمی مس پرداز
  • کشکول مس و خاتم
  • شکلات خوری مس فیروزه
  • سینی شربت خوری مس پرداز

مجسمه های چوبی

گزینه دیگری که می توان برای خانه های کلاسیک پیشنهاد داد استفاده از مجسمه های چوبی بر روی اپن می باشد. البته این مجسمه ها بیشتر با دکوارسیون بوهمین و روستیک هماهنگی بیشتری دارند.

سعی کنید از مجسمه هایی استفاده کنید که در عین سادگی زیبا هستند. از المان هایی انتخاب کنید که برای خودتان نیز هیجان انگیز هستند. مجسمه چوبی خرس و مجسمه چوبی کرگدن در کنار یک گلدان طبیعی و یا به تنهایی، می تواند یک دکوری مناسب برای روی اپن باشد.

  • بهینه سازی
  • ۰
  • ۰

استیج رسان های خانگی حرفه ای می دانند که چگونه نقاط قوت خانه شما را به نمایش بگذارند، عیوب آن را پنهان کنند، و آن را تقریبا برای همه جذاب کنند. ما با چندین حرفه ای در سراسر کشور صحبت دکوری ارزان در مشهد دکوری اتاق خواب دکوری ام دی اف دکوری ارزان در تهران دکوری اتاق کودک دکوری اپن آشپزخانه دکوری ایستاده دکوری انگور دکوری ارزان دکوری اپن دکوری برنز کردیم تا راهنمایی های آنها را برای تازه کردن اتاق های خانه خود بدون کاهش بودجه دریافت کنیم.

?

11 نکته برای تزئین خانه

1. آهنگ را در جلوی درب تنظیم کنید

اگر می‌خواهید خانه‌تان تاثیر اولیه‌ای بگذارد، درب ورودی را با رنگی جذاب و براق رنگ کنید. لارا آلن برت، بازیگر اهل نیوجرسی می گوید: «قرمز در بسیاری از فرهنگ ها رنگ خوش شانسی است. یک در قرمز در اوایل آمریکا به معنای خوش آمدگویی به مسافران خسته بود و در کلیساها نشان دهنده یک پناهگاه امن است.

به گفته کریستوفر برینینگ، بازیگر اهل سانفرانسیسکو، دو رنگ دیگر مورد توجه قرار گرفته اند: نارنجی و زرد. هر دو رنگ با شادی و گرما همراه هستند. یک چیزی که باید انجام شود: یک درب صفحه نمایش قدیمی. از شر آن خلاص شوید یا آن را با یک درب طوفانی با شیشه تمام قد جایگزین کنید که می توانید آن را برای یک پنل صفحه نمایش جدا کنید.

2. رنگ دیوارها را روشن و خنثی کنید

به رنگ هایی مانند بژ یا خاکستری بچسبید، به خصوص در طبقه اول، جایی که جریان مهم است. برینینگ می‌گوید: «شما می‌خواهید انتقال‌های سخت را به حداقل برسانید». دکوری برای میز تلویزیون دکوری برنجی دکوری بوفه دکوری به انگلیسی دکوری برای میز عسلی دکوری با وسایل دور ریختنی دکوری با دیوارهای خنثی بیشترین انعطاف را در دکوراسیون به شما می دهند و به شما امکان می دهند به راحتی لوازم جانبی خود را تغییر دهید.

?

3. منطقه نشیمن: مطمئن شوید که مبل شما با صندلی شما صحبت می کند
تصویر چیدمان اتاق نشیمن
آرتور مانت
به یک لابی هتل خوب فکر کنید: مبلمان در گروه هایی چیده شده اند که دعوت به گفتگو می کنند. هنگامی که مبلمان را در اتاق نشیمن خود قرار می دهید، حس تعادل و صمیمیت مشابهی را هدف قرار دهید.

«محیط مکالمه‌ای که U شکل دارد، با یک مبل و دو صندلی روبه‌روی هم در هر انتهای میز قهوه‌خوری، یا H شکل، با یک مبل دقیقاً روبروی دو صندلی و یک میز قهوه‌خوری در وسط. میشل لین، بازیگر اهل دالاس می گوید ایده آل است.

یک اشتباه رایج که باید از آن اجتناب کنید: فشار دادن تمام مبلمان به دیوارها. او می‌گوید: «مردم این کار را انجام می‌دهند زیرا فکر می‌کنند اتاقشان بزرگ‌تر به نظر می‌رسد، اما در واقع، شناور کردن مبلمان از دیوارها باعث می‌شود اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد.

4. اجازه دهید خورشید در آشپزخانه شما بدرخشد
لین می‌گوید: «وقتی صحبت از پرده‌های قدیمی و سنگین به میان می‌آید، پنجره‌های برهنه بهتر از یک پنجره زشت است. در حالت ایده‌آل، پانسمان‌های پنجره باید کاربردی و ظریف باشند: در نظر بگیرید که با پانل‌های تمام قد جفت شوند.

اگر اتاق شما زیاد آفتاب می گیرد، رنگ های روشن چوب دکوری برای روی جاکفشی دکوری با چوب بستنی دکوری پذیرایی دکوری پلی استر دکوری پشت تلویزیون دکوری پسرانه دکوری پروانه دکوری پایه برنز دکوری پیکو دکوری پیانو دکوری را انتخاب کنید که محو نشوند. توصیه شده ترین پارچه های سبک وزن برای پنل ها ترکیبی از پنبه، کتان و ابریشم هستند زیرا به خوبی آویزان می شوند.

5. حداقل یک آینه در هر اتاق آویزان کنید
برینینگ می‌گوید: «آینه‌ها می‌توانند فضا را روشن‌تر کنند زیرا نور را به اطراف اتاق می‌تابانند. اما قرار دادن یک نفر در نقطه اشتباه می تواند تقریباً به همان اندازه بد باشد که اصلاً آن را نداشته باشید.
آینه ها را روی دیوارها عمود بر پنجره ها قرار دهید، نه مستقیماً در مقابل آنها. آویزان کردن یک آینه درست در مقابل پنجره در واقع می تواند نور را مستقیماً به بیرون از پنجره منعکس کند.

?

6. آثار هنری را به دیوار خود مقیاس دهید
برینینگ می‌گوید: «چیزهای کمی مضحک‌تر از آویزان کردن آثار هنری کوچولو بسیار بلند روی دیوار وجود دارد. وسط یک عکس باید در سطح چشم آویزان شود. اگر یک نفر کوتاه قد و دیگری قد بلند است، قد او را میانگین بگیرید.

https://www.athome.com/

مقیاس را نیز در نظر بگیرید. برای یک دیوار بزرگ، با یک قطعه بزرگ یا گروه قطعات کوچکتر به سبک گالری، بزرگ شوید. برای دومی، تصاویر را خیلی از هم فاصله ندهید. 2 تا 4 اینچ بین اقلام معمولا بهترین به نظر می رسد.

7. نورپردازی خود را لایه بندی کنید هر اتاق باید سه نوع نورپردازی داشته باشد: محیط، که نور کلی را فراهم می کند و اغلب از وسایل سقفی می آید. وظیفه، که اغلب در یک جزیره آشپزخانه یا یک گوشه مطالعه یافت می شود. و لهجه، که بیشتر تزئینی است، مثلاً آثار هنری را برجسته می کند.

برای یک اتاق نشیمن، شما باید حداقل 3 وات (42 لومن) در هر فوت مربع داشته باشید. یک ترفند بصری که برینینگ به آن سوگند می خورد: استفاده از نورهای بالا. او می‌گوید: «قرار دادن یک چراغ قوطی یا مشعل در گوشه، سقف را درخشش می‌دهد و اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

https://www.housebeautiful.com/home-remodeling/diy-projects/g1242/quick-easy-home-decorating-ideas-0612/

8. فرش لنگر زیر پای مبلمان این قوانین اساسی را برای یک فرش منطقه رعایت کنید: برینینگ می گوید: «در یک اتاق نشیمن، هر چهار پایه مبل و صندلی در یک گروه مبلمان باید روی آن قرار گیرند؛ فرش باید محل نشستن را مشخص کند. او می افزاید: «حداقل، دو پایه جلویی مبل و صندلی ها باید روی آن قرار گیرند.

حتی اتاق‌های نشیمن با نسبت‌های کمتر از سخاوتمندانه معمولاً به یک  پرنده دکوری پتینه دکوری تلویزیون دکوری تلویزیون دیواری دکوری ترازوی عدالت دکوری تزیینی دیجی کالا دکوری تهران از کجا بخرم دکوری تنه درخت دکوری تو بوفه فرش 8 در 10 فوت یا یک فرش 9 در 12 فوت نیاز دارند تا به درستی محل نشیمن را در خود جای دهند. با اندازه فرش خیلی کوچک شوید و همه چیز خارج از مقیاس به نظر می رسد.

9. فراخوانی حرفه ای به Declutter
هر چه بیشتر در یک خانه زندگی کنید، در طول زمان کمتر شاهد این آشفتگی هستید. گاهی اوقات شما به یک جفت چشم تازه نیاز دارید. می‌توانید برای چند ساعت یک سازمان‌دهنده استخدام کنید (بسته به محل زندگی‌تان، انتظار می‌رود ساعتی 35 تا 150 دلار بپردازید) تا قفسه‌ها و کمدهای کتاب را بپردازد، قفسه‌ها و گنجه‌ها، که به گفته‌ی استیج‌رسان‌ها اغلب مملو از وسایلی است که باید دو برابر آن‌ها را نگه دارند.
Breining پیشنهاد می‌کند آنچه را که در قفسه‌هایتان است تا 50 درصد  دکوری تولد دکوری تعادلی دکوری ترب دکوری جدید دکوری جلو مبلی دکوریجات دکوری جدید منزل دکوری جدید خانه دکوری جدید داخل بوفه دکوری جاکفشی کم کنید. سپس پشته های افقی کتاب ها را در بین ردیف های عمودی مخلوط کنید و دکور را متقاطع کنید

https://www.thisoldhouse.com/21018464/11-foolproof-home-decorating-tips

  • بهینه سازی
  • ۰
  • ۰

 

در واقع یکی از بهترین ظروف جهت سرو غذا، ظروف سرامیکی دست ساز ایرانی می باشند که با دقت و ظرافت بسیار بالایی توسط هنرمندان ایرانی ساخته شده اند. این ظروف سرامیکی با رعایت کلیه موارد کیفی به صورت دقیق و حرفه ای تولید شده اند. به همین دلیل یک گزینه مناسب برای انتخاب خانواده ها به شمار می آیند. ظروف سرامیکی دست ساز ایرانی بر این اساس، شما یک خرید ایمن را تجربه خواهید کرد. علاوه بر این ویژگی هایی که بیان نمودیم، ظاهر زیبای این ظروف نیز نقش به سزایی در دکوراسیون خانه شما ایفا می نماید.

مواد شیمیایی موجود در پلاستیک یا وینیل برای سلامتی انسان ‌ها بسیار مضر می باشند که باید به آن توجه نمود. باید بدانید که تمامی ظروف سرامیکی دست ساز ایرانی که در فروشگاه دکوکاف عرضه می گردند، هیچ گونه مواد شیمیایی در آنها به کار گرفته نشده است. از این رو، با خیالی آسوده می ‌توانید به سرو غذا در این ظرف ها بپردازید.

اولین و آسان ترین روش مطالعه برچسب ظروف سرامیکی است، شرکت های تولید کننده معمولا اطلاعات کامل ظروف را بر روی آن ها می چسبانند تا مخاطب از آن آگاه باشد. هنگام خرید چنین ظروفی اگر به برچسب ایمن بودن در ماکروفر برخورد کردید، می توانید تا حدودی مطمئن باشید که می توانید از آنها در درون ماکروفر استفاده کنید.

آیا ظروف سرامیکی را میتوان در فر گذاشت؟

ضمن این که بسیاری از برندهای موجود در بازار، جنس تقلبی هستند و این خطر همواره برای شما وجود دارد که جنسی که خریداری کرده اید کیفیت خوبی نداشته باشد و امکان استفاده در درون ماکروفر را نداشته باشد با این که از برچسب ایمن بودن در ماکروفر برخوردار باشد.
گاهی اوقات رنگ هایی که برای ظروف سرامیکی مورد استفاده قرار می گیرد نیز می تواند شما را در هنگام استفاده از آنها در درون ماکروفر دچار مشکل کند. برای خرید محصول با کیفیت پیشنهاد می کنیم از برندهای مطرح و قابل اعتماد خریداری کنید.

برای این که با نحوه تولید ظروف سرامیکی آشنا شویم ابتدا باید مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت ظروف سرامیکی را بشناسیم. خاک مخصوص تولید ظروف سرامیکی مخلوطی از انواع خاک های مختلف می باشد. این نوع خاک دارای مقادیر معینی از خاک رس، کائولن،‌ کوارتز و کوارتزیت می باشد. در کنار این خاک ها ترکیبات دیگری نیز مانند انواع فلدسپات، سلیس و خاک استون ور نیز به کار می رود. در برخی موارد نیز با توجه به نظر تولید کنندگان ظروف سرامیکی از خاک های دیگری نظیر کربنات کلسیم، اکسید روی و تالک نیز استفاده می شود. هر کدام از این مواد تاثیر به خصوصی در کیفیت نهایی ظروف سرامیکی دارند.

نحوه تولید ظروف سرامیکی به این  شکل است که ظروف سرامیکی چگونه ساخته می شود تمام کار ها در چهار مرحله اصلی انجام می شود. اولین مرحله تهیه گِل برای تولید ظرف سرامیکی می باشد. این مرحله دارای ظرافت های خاصی است که توجه به یک سری نکات برای ایجاد گِل مرغوب و مناسب ضروری می باشد. مرحله دوم در ساخت ظروف طراحی و شکل  دادن به ظرف است. در این مرحله با توجه به نوع کاربری که از ظرف انتظار می رود شکل مخصوصی برای آن طراحی شده و گِل را به صورت طرح مورد نظر شکل می دهند. مراحل دوم و سوم نیز به ترتیب لعاب کاری و پخت ظرف در کوره است که در ادامه به صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت.

از بهترین ظروف سرو انواع مختلف مواد غذایی و نوشیدنی می توان به ظروف سرامیکی دست ساز اشاره نمود. ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد که در تولید و ساخت این ظروف تمامی اصول از لحاظ کیفیت رعایت شده است، از این رو، شما می توانید با خیال آسوده از آنها استفاده نمایید.
ظروف سرامیکی دست ساز و کارخانه ای چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
معمولا مراحل طراحی و ساخت ظروف سرامیکی دست ساز در مقایسه با ظروف سرامیکی کارخانه‌ ای بسیار متفاوت می باشد. اصولا احساسات هنرمندان و هنر دست آنها در ساخت ظروف دست ساز با یکدیگر آمیخته می شوند که زحمت و زمان بیشتری را نسبت به نوع کارخانه ‌ای به دنبال خواهد داشت.

جهت شستشوی ظروف سرامیکی دست ساز باید از چه موادی استفاده گردد؟

از به کار بردن سیم ظرفشویی برای شستشوی ظروف سرامیکی خودداری نمایید. چرا که روی سطح ظروف خط و خش ایجاد کرده و سبب کاهش طول عمر ظرف خواهد شد. جهت شستن ظروف سرامیکی بایستی از آب ولرم، اسفنج نرم، دستمال یا حوله نرم و مایع ظرفشویی استفاده نمایید.

• اجازه دهید ظروف سرامیکی پس از سرو غذا، سرد شوند

شستشوی ظروف سرامیکی دست ساز درست بعد از صرف غذا را می توان از جمله اشتباهات متداول در زمینه نگهداری این نوع ظروف دانست. مطمئن شوید که این نوع ظروف بعد از استفاده کاملاً سرد شده اند و سپس اقدام به شستشوی آنها نمایید. چرا که این نوع ظروف قادر به نشان دادن واکنش مناسبی چگونه ظروف سرامیکی را تمیز کنیم؟ در مقابل تغییرات شدید و سریع دمایی نبوده و در نتیجه عدم توجه به این نکته می تواند به ظروف سرامیکی صدمات غیر قابل جبرانی وارد نماید.

سفالگری، یکی از هنرهای صنعتی کهن در جهان و به خصوص کشور عزیزمان ایران است. تاریخ ساخت ظروف سفالی در ایران به حدود ۱۰ هزار سال پیش بر می گردد. به عنوان مثال، در کاوش هایی که در منطقه سیلک کاشان انجام شده، ظروف سفالی رنگ آمیزی شده با نقش های پرندگان، حیوانات و موجودات دیگر یافت شده است. جالب است بدانید که هنرمندان سفالگر، حداقل از ۶ هزار سال پیش از چرخ گردان برای ساختن ظروف سفالی، و از حدود ۵ هزار سال پیش از کوره رنگ آمیزی ظروف سرامیکی و روش های پیشرفته برای پختن ظروف سفالی استفاده می کردند. هنر سفالگری تا حدود هزار سال قبل از میلاد، که استفاده انسان ها از فلزات متحول شد، پیشرفت و گسترش زیادی پیدا کرد. اما در این برهه از تاریخ، صنعت گران به فلزکاری و صنعت فلزات سمت و سوی بیشتری پیدا کردند. بنابراین هنر سفال گری برای چند قرن کم فروغ و ساکن شد. اما در دوره های بعد از آن به عنوان مثال در دوره هخامنشیان، ساسانیان، سلجوقیان و یا خوارزمشاهیان به دلیل علاقه پادشاهان آن دوره، این هنر دوباره مورد توجه قرار گرفت و پیشرفت زیادی کرد.

خصوصیات مهم ظروف سرامیکی تزیینی

یکی از ویژگی های مهم ظروف سرامیکی تزیینی این است که شست و شوی این ظروف به راحتی انجام می شود. این ظروف را می توان هم به صورتی دستی و هم در ماشین ظرفشویی شست و شو داد. ظروف سرامیکی با قرار گرفتن در ماشین ظرفشویی دچار تغییر رنگ و آسیب نمی شوند، چرا که علاوه بر ثبات رنگ در آنها، تحمل گرما و دمای بالا را نیز دارند.
یکی از مهمترین ویژگی های سرامیک، شکل پذیری و فرم دهی آسان آن است. بنابراین می توان انواع ظروف تزیینی و ظروف مورد نیاز در آشپزخانه را با استفاده از سرامیک تولید نمود. همچنین این ظروف دوام و ماندگاری بالایی دارند و از ظاهری زیبا برخوردار هستند.
علاوه بر این در ساخت ظروف سرامیکی از یک لایه لعابی استفاده می شود. این ویژگی باعث می شود این ظرف ها به مرور زمان دچار تغییر رنگ و یا خط و خش نشوند. همچنین لایه لعابی باعث شفافیت، درخشندگی و زیبایی بیشتر این نوع ظروف می گردد.

مزایای استفاده از ظروف سرامیکی بسیار زیاد است. ظروف سرامیکی بسیار محکم و مقاوم می باشند و در مقابل انواع خط و خش از خود مقاومت خوبی نشان می دهند. همچنین این ظروف به خوبی حرارت را در خود نگه می دارند. و به همین دلیل هنگام پخت و پز نیاز به شعله زیاد نمی باشد، بلکه با حرارت ملایم و کم غذا به خوبی پخته می شود. با آشپزی در این ظروف می توانید طعم واقعی غذا را حس کنید.

ظروف سرامیکی فانتزی کاملاً طبیعی ظروف سرامیکی فانتزی بوده و از مواد طبیعی ساخته می‌شوند، بنابراین فاقد هرگونه مواد و ذرات شیمیایی می باشند. ما استفاده از این ظروف را به تمامی افراد توصیه می کنیم. ظروف سرامیکی فانتزی به راحتی قابل شستشو می باشند و با آب و شوینده های معمولی به راحتی تمامی آلودگی ها از روی آن ها پاک میشود. بسیاری از افراد هستند که به سلامت تغذیه و روش های پخت و پز غذای خود اهمیت می‌دهند. ما به تمامی این افراد استفاده از ظروف سرامیکی را پیشنهاد می‌کنیم زیرا یکی از سالم ترین انواع ظروف می باشند.

  • بهینه سازی