جایی بین یک ماشین اولیه و صحنه سر در رختخواب در پدرخوانده، اسب بیاسب، مغز مخترع اوریا اسمیت از بتل کریک، میش، برای تسکین اعصاب ناامید خدمتکاران اسب ما بود. یک سر اسب چوبی به جلوی کالسکه چفیه چسبانده شده بود تا آن را شبیه اسب و کالسکه کند (اسمیت توصیه کرد سر اسب ماکت ماشین توخالی باشد تا حاوی سوخت فرار باشد - یک ایده عالی دیگر). اسمیت گفت: «اسب زنده به اسب دیگری فکر میکند، و قبل از اینکه بتواند خطای خود را کشف کند و ببیند فریب خورده است، از کالسکه عجیب عبور میکرد.» اسب احمق! هنوز مشخص نیست که Horsey Horseless واقعاً ساخته شده است یا اینکه آیا این یک واهی از تاریخ خودرو است، اما به ما یادآوری می کند که یک کالسکه بدون اسب چه چیزی رادیکال و دشوار برای تصور بود.
توسط کارکنان تایم و دن نیل، 25 آوریل 2017، 1:13 بعد از ظهر EDT
تایم و دن نیل، منتقد خودرویی برنده جایزه پولیتزر، به بزرگترین ماکت ماشین لیموهای صنعت خودرو نگاه می کنند.
داستانهای بیشتری که باید بخوانید از TIME
متاورس وارد شد. در اینجا به معنای واقعی کلمه است
هندوراس نشان می دهد که اخبار جعلی چگونه انتخابات آمریکای لاتین را تغییر می دهد
زمین یک ماه دوم دارد - حداقل برای 300 سال دیگر
"ما برای یک نبرد طولانی آماده می شویم." کتابداران با آخرین تلاشهای محافظهکاران برای ممنوعیت کتاب دست و پنجه نرم میکنند
چگونه رایان کاجی مشهورترین کودک 10 ساله جهان شد؟
چرا درک آنچه واقعاً در COP26 اتفاق افتاد بسیار دشوار است؟
محبوبیت پایدار آدل چیزی بیشتر از موسیقی است
مشترک شدن در TIME
با ما در letters@time.com تماس بگیرید.
Horsey Horseless (1899)
جایی بین یک ماشین اولیه و صحنه سر در رختخواب در پدرخوانده، اسب بیاسب، مغز مخترع اوریا اسمیت از بتل کریک، میش، برای تسکین اعصاب ناامید خدمتکاران اسب ما بود. یک سر اسب چوبی به جلوی کالسکه چفیه چسبانده شده بود تا آن را شبیه اسب و کالسکه کند (اسمیت توصیه کرد سر اسب توخالی باشد تا حاوی سوخت فرار باشد - یک ایده عالی دیگر). اسمیت گفت: «اسب زنده به اسب دیگری فکر میکند، و قبل از اینکه بتواند خطای خود را کشف کند و ببیند فریب خورده است، از کالسکه عجیب عبور میکرد.» اسب احمق! هنوز مشخص نیست که Horsey Horseless واقعاً ساخته شده است یا اینکه آیا این یک واهی از تاریخ خودرو است، اما به ما یادآوری می کند که یک کالسکه بدون اسب چه چیزی رادیکال و دشوار برای تصور بود.
تبلیغات
فورد مدل T (1909)
Kirn Vintage Stock/Corbis/Getty Images
اوه اوه اینجا مشکل پیش میاد بیایید شرط کنیم که مدل T هر کاری را که کتابهای تاریخ میگویند انجام داد: آمریکا را روی چرخها قرار داد، اقتصاد کشور را تقویت کرد و منظره را به گونهای متحول کرد که وقتی اولین تین لیزی از کارخانه بیرون آمد. خوب، این فقط مشکل است، اینطور نیست؟ مدل T - که تکنیک تولید انبوه آن کار مهندس ماکت ماشین ویلیام سی کلن بود، که از "خط جداسازی قطعات" یک کشتارگاه بازدید کرده بود - به آمریکایی ها مفهوم خودرو را به عنوان چیزی شبیه به قانون طبیعی، حقی که خالق ما اعطا کرده بود، اعطا کرد. یک قرن بعد، عواقب قرار دادن هر جاندار روی چرخهای گازسوز در حال انباشته شدن است، از هوای بالای شهرهای ما گرفته تا شنهای زیر چکمههای سربازانمان. و به هر حال، با پانل های بدنه آهنگری و ابزار خام، مدل T یک تکه آشغال بود، ماکت ماشین یوگوی آن روزگار.
Overland OctoAuto (1911)
میلتون ریوز سر بسیار سخت و ظاهراً بینایی بسیار ماکت ماشین ضعیفی داشت. در حالی که ساختار کلی خودرو تا حد زیادی در دهه اول قرن بیستم مرتب شد - به ویژه تجارت در مورد چهار چرخ - ریوز فکر می کرد که شاید هشت یا حداقل شش چرخ ممکن است سواری نرم تری داشته باشند. ریوز با جوش دادن چند قطعه به یک Overland 1910 و اضافه کردن دو محور دیگر و چهار چرخ دیگر به سبک اسلحه، OctoAuto را ایجاد کرد و با افتخار آن را در افتتاحیه ایندیاناپولیس 500 به نمایش گذاشت. مانند نام شایسته مارول کامیکس، این خودرو نیز کمی شبیه به آن بود. هیولا، به طول بیش از 20 فوت. در مورد ترساندن اسب ها صحبت ماکت ماشین کنید. هیچ سفارشی برای OctoAuto آشکارا زشت و احمقانه ظاهراً باعث دلسردی ریوز نشد که سال بعد دوباره با Sextauto (شش چرخ، طراحی تک محور جلو) تلاش کرد. امروزه از ریوز به عنوان مخترع صدا خفه کن یاد می شود که به دور از تحقیر است.
تبلیغات
Scripps-Booth Bi-Autogo (1913)
3200 پوندی موتورسیکلت با چرخهای آموزشی، موتور V8 و لولههای مسی کافی برای تأمین هر تپهای در اوزارک، بیاتوگو Scripps-Booth آزمایش ساده جیمز اسکریپس-بوث، وارث ثروت انتشارات اسکریپس و خود بود. مهندس خودرو -تدریس یا آموخته نشده-. Bi-Autogo اساساً یک وسیله نقلیه دو چرخ بود که وزن قابل توجه خود را در 37 اینچ حمل می کرد. چرخ های چوبی در سرعتهای آهسته، راننده میتواند چرخهای کوچک را روی پایههای بیرونی پایین بیاورد تا خودرو را تثبیت کند تا از ماکت ماشین جا کنده نشود. این یک مورد از مزیت آینده نگری نیست. واضح است که این یک ایده دیوانه کننده بود، حتی در سال 1913. Bi-Autogo از تمایز تاریخی بودن لذت می برد.
- ۰۰/۰۹/۰۱