میکروسکوپ های نوری آزمایشگاهی و صنعتی

میکروسکوپ های نوری آزمایشگاهی و صنعتی | میکروسکوپ فلوئورسانس | میکروسکوپ دو کانونی

میکروسکوپ های نوری آزمایشگاهی و صنعتی

میکروسکوپ های نوری آزمایشگاهی و صنعتی | میکروسکوپ فلوئورسانس | میکروسکوپ دو کانونی

میکروسکوپ های نوری آزمایشگاهی و صنعتی | میکروسکوپ فلوئورسانس | میکروسکوپ دو کانونی | میکروسکوپ تفرق فاز | میکروسکوپ زمینه روشن | میکروسکوپ زمینه تاریک

پیام های کوتاه
  • ۵ فروردين ۹۷ , ۰۰:۴۷
    تست
  • ۰
  • ۰

سرامیک نماد زمین و همچنین صنعتگران ماهری است که در طول تاریخ خاک رس را از زمین به موارد مفیدی تبدیل کرده‌اند که در حال حاضر می‌توان با آن انواع ظروف سرامیکی دست‌ساز را درست کرد. منشا سرامیک و سفال حداقل به ۲۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. همان‌طور که گاهی باستان شناسان خبر از کشف ظروف و وسایلی می‌دهند که قدمتی چند هزار ساله دارند و بیشتر آن‌ها از جنس سرامیک و یا سفال ساخته ‌شده‌اند.

گفته می‌شود قدمت ظروف سفالی کاربردی به حدود ۹۰۰۰ سال قبل از میلاد بازمی‌گردد. این سابقه طولانی گواه مزیت استفاده از ظروف دستساز سرامیکی است که امروزه همچنان از آن‌ها استفاده می‌کنیم که اگر شکسته نشوند و به‌خوبی از آن‌ها مراقبت شود، می‌توانند برای نسل‌های بعدی هم دوام داشته باشند. این ظروف سرامیکی را می‌توان در مصارف مختلف استفاده کرد، مثلا برای پختن غذا، نگهداری از مواد غذایی و یا همچنین سرو غذا و غیره.

نکات قابل‌ توجه در مراقبت از ظروف سرامیکی دست ساز

۱. از آنجایی‌ که داغ شدن ظروف سرامیکی مورد استفاده در آشپزی ممکن است کمی بیشتر طول بکشد، اما فقط چند دقیقه کافی است تا گرم شوند. فقط باید صبوری پیشه کنید تا فرآیند گرم شدن آن طی شود. اگر ظروف سرامیکی دست‌ ساز را بر روی شعله زیاد قرار دهید، منجر به ترک خوردن آن می‌شود. پس اگر از ظروف سرامیکی برای پخت‌وپز استفاده می‌کنید، اجازه دهید که این کار بر روی حرارت ملایم انجام شود.

۲. هنگامی‌که فرایند پخت‌وپز به اتمام می‌رسد، بلافاصله ظرف سرامیکی خود را در معرض آب سرد و یا در جای بسیار خنک قرار ندهید. این کار یک نوع شوک به ظرف شما وارد می‌کند و درنتیجه باعث ترک خوردن ناگهانی ظروف سرامیکی می‌شود. پس بهتر است بعد از آن‌ که این ظروف را از روی حرارت برمی‌دارید، کمی صبر کنید تا خودبه‌خود درجه حرارت ظرف به حالت عادی برگردد.

۳. برای تمیز کردن ظروف سرامیکی دست‌ساز بهتر است از وسایل شستشوی مناسب استفاده کنید، به‌خصوص اگر که از ظرف سرامیکی لعاب‌دار استفاده می‌کنید. زیرا استفاده از وسایل زبر و تیز، باعث خراشیده شدن لعاب آن می‌شود و ظروف سرامیکی دست‌ساز شما دیگر قابل‌ استفاده نخواهد بود. پس برای شستشوی این ظروف حتما از وسایل شستشویی که به ‌اندازه کافی نرم هستند، استفاده کنید.

ظروف سرامیکی انرژی مادون ‌قرمز زیادی را منتشر می‌کنند

از دیگر مزیت استفاده از خرید ظروف سرامیکی دست ساز این است که سرامیک به‌طور طبیعی انرژی مادون‌ قرمز (FIR) را ساطع می‌کند که باعث گرم شدن همزمان مواد غذایی از داخل و خارج می‌شود. این در حالی است که ماکروویوها غذا را از داخل نیز می‌پزند، اما نه به روشی سالم. تفاوت در این است که انرژی ماکروویو، مولکول‌های آب را جذب می‌کند و هنگام پخت، غذا را کم آب می‌کند. در مقابل گرمای مادون ‌قرمز به غذای شما نفوذ می‌کند و به آن اجازه می‌دهد تا رطوبت طبیعی خود را حفظ کند.

ظروف سرامیکی نه ‌تنها باعث پخت یکنواخت غذا می‌شوند، بلکه به حفظ طعم مواد غذایی نیز کمک می‌کنند و درنتیجه وعده غذایی سالم و خوشمزه‌تری ایجاد می‌کند. از آنجایی ‌که ظروف سرامیکی انرژی گرمایی را به‌طور کارآمد و مؤثرتری جذب می‌کنند، می‌توانید در دمای پایین طبخ کنید. در واقع توانایی گرم شدن ظروف آشپزی سرامیکی کمی بیشتر از آلومینیوم است؛ اما همین‌ که گرم شد، قادر است تا گرما را برای مدتی حفظ کند.

  • ۰۰/۰۹/۲۹
  • بهینه سازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی